HTML

Álmom egy tanya:)

Az egészségesebb életről, az állatokról és mindenről, amit tanultam az állatokkal kapcsolatban. Ha te is szeretnél nyugodtabb, kényelmesebb életet élni és teszel is érte, azt hiszem sok hasznos információt találsz itt.

Friss topikok

  • Zoltán Kristóf: Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy aktuáli-e még a kártológépes hirdetése? Nekünk ugyanis van ... (2013.02.06. 08:41) Keresek - kártológép
  • kalathor: Szia A bajom régen is az volt, hogy ahogy öregedett/ért a szappan úgy ment el belőle az illat. De... (2011.07.25. 13:33) Az új szappan
  • anyeg: Jézus!!! Ez rengeteg sok minden! Látom, h azok a hullámok, amik az én fejem fölött szoktak összecs... (2011.07.17. 08:20) Egy hosszú hét
  • AdriennK: Nagyon szép ez a jurta! Szívesen laknék én is egy ilyenben! :-) (2011.07.14. 17:53) Jurta építés
  • anyeg: Annyira szép, én máris beköltöznék egy ilyenbe! Gondolkodás nélkül! Nagyon emberi, emberléptékű... (2011.06.26. 06:56) Jurta képek

Linkblog

Lassacskán

2010.11.09. 09:58 kalathor

Sziasztok!

Ne haragudjatok, hogy ilyen sokáig nem írtam, de elég sok dolgom volt/van.

Először is kaptam egy infót, hogy az egyik helyen learatták a kukoricát és a kombájn nagyon sokat elhagyott. Ki is mentem (cca. 15 km tőlünk) és tényleg. 4 napig ott voltunk kint (jött Heni és a gyerekek is). Össze is szedtünk vagy 40 zsákkal ami talán elég lesz a következő aratásig és ami szintén fontos, szép egész csöveket sikerült mezgerelnünk. Mennénk most is, de sajnos esett az eső és így nem tudunk kijutni a földúton. Biztos lenne még vagy 1000 zsákkal (már ha össze bírnánk szedni annyit). Meglátjuk milyen lesz az idő hétvégéig, ha jól alakul még kimegyünk.

Kukoricánk már van, de ezt még le is kell morzsolni. Kaptam az abádszalóki ismerősömtől ingyen egy kukoricamorzsolót. Jól működik. Sokkal könnyebb, mint kézzel csinálni. Ugyan kis alakítás ráfért (túl alacsony volt), de azt egy 15 perces munkával megoldottam.

Vettem a Vaterán egy baromfikopasztó gépet. Régóta szerettem volna venni egyet, de az új ára 110.000 Ft és annyit nem akartam kiadni érte. Szerencsére találtam 45.000 Ft-ért és még csak nem is használt. Tartalékban volt, de nem lett használva. Így jövőre indulhat a csirkenevelés, majd pár százas tételben a vágás-kopasztás. Kézzel nagyon macera és nagyon időigényes. Hétvégén ki is próbáljuk 5 kacsán (3-at cserélek jófajta házipálinkára). Ha azzal megbírkózik, akkor a többievel nem lesz gond.

Nekikezdtem szappant főzni. Most főzöm az 4. adagot (szóltak, hogy csináljak már 130 darabot). Kezd elegem lenni belőle. Mivel még nincs teljesen készen (nemezelés, stb) így a képek sem állnak még teljesen rendelkezésre, így úgy döntöttem, hogy később rakom fel a szappanfőzést rejtelmeit ecsetelő részt. Szerintem holnap már lesz egy kis időm és felrakom.

Visszabúgott a másik kocám is és szombaton kihívtam a dokit, aki ismét berakta. Mostmár sokkal jobban állta (elvégre már csak nem volt szűz). Remélem most már sikerült. Azt mondta a doki, hogy ritkán van ilyen, hogy visszabúg, de nálunk persze mindkettő összehozta. Végülis nálunk minden kijön amiről mások még nem is hallottak (pl. az álvemhes kecske).

A másikat úgy döntöttem nem rakatom be megint. Karácsonyra finom lesz:)

 

No megyek dolgomra, minden jót!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalathor.blog.hu/api/trackback/id/tr882435481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása