HTML

Álmom egy tanya:)

Az egészségesebb életről, az állatokról és mindenről, amit tanultam az állatokkal kapcsolatban. Ha te is szeretnél nyugodtabb, kényelmesebb életet élni és teszel is érte, azt hiszem sok hasznos információt találsz itt.

Friss topikok

  • Zoltán Kristóf: Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy aktuáli-e még a kártológépes hirdetése? Nekünk ugyanis van ... (2013.02.06. 08:41) Keresek - kártológép
  • kalathor: Szia A bajom régen is az volt, hogy ahogy öregedett/ért a szappan úgy ment el belőle az illat. De... (2011.07.25. 13:33) Az új szappan
  • anyeg: Jézus!!! Ez rengeteg sok minden! Látom, h azok a hullámok, amik az én fejem fölött szoktak összecs... (2011.07.17. 08:20) Egy hosszú hét
  • AdriennK: Nagyon szép ez a jurta! Szívesen laknék én is egy ilyenben! :-) (2011.07.14. 17:53) Jurta építés
  • anyeg: Annyira szép, én máris beköltöznék egy ilyenbe! Gondolkodás nélkül! Nagyon emberi, emberléptékű... (2011.06.26. 06:56) Jurta képek

Linkblog

Memorandum 2 - kecskeláb

2010.12.01. 09:27 kalathor

Sziasztok!

Mára még egy szomorú történet, de a vége szerencsére happy end.

Még Vattán történt. A kecskék (mivel nem volt istálló) a disznóólakba voltak zárva éjszakára. Nappal persze szabadon voltak és ekkor csinálták a már leírt problémákat.

Mivel az ólak disznóknak voltak megcsinálva, így a lecezés teteje nem volt lezárva. Tehát a lécek között voltak rések. Az első áldozata Fehérke volt. Egyik nap a szomszéd jött át, hogy nagyon mekeg az egyik kecske. Mivel a ház jófajta fél méteres vályogból készült, bentre nem hallottam semmit. Ki is mentem és Fehérke furcsán kifordult pózban lógott a disznóól kerítésén. Nem is igazán mozdult, már azt hittem, hogy feldobta a pacskert, de amikor odamentem felemelte a fejét. A kecskének olyan a lába, hogy a talpa és az izületek vastagok, de a köztes csontok nagyon vékonyak. Így sikerült megoldania, hogy becsússzon két fa közé , de kivenni már nem tudta. Meg kellett emelnem az egész kecskét és így nagy nehezen ki tudtam varázsolni a lábát. Sántikált pár napig (be is dagadt rendesen), de aztán rendbejött.

Később Fruzsi is eljátszotta ezt a dolgotm, de nála még érdekesebben sikerült. Ugyanis úgy szorult be a lába, hogy be volt hajlítva. Gyakorlatilag a kerítés egyik oldalán volt a bokája a másik oldalon az alatta és felette lévő rész. Amikor megnéztem azt sem tudtam eldönteni, hogy mi mihez is tartozik, aztán Henivel ketten kiszedtük. Az ő lába is nagyon bedagadt és ráadásul akkor vemhes is volt. Nem is jött rendbe csak akkor, amikor leellett. Utána szűnt meg a sántítása (jó 1-1.5 hónap múlva).

Szóval erre is vigyázni kell. A kecske nagyon kíváncsi állat, így belekerülhet olyan helyzetbe amiből komoly baj is lehet.

Az egyik ismerősünknek most kellett levágnia az egyik kecskéjét, mert az etetőből leugorva (mert hát miért is ennének úgy, mint minden rendes állat, a földön állva)beakadt a lába és eltört. Így hát nem maradt más választás csak a vágás.

 

Üdv

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kalathor.blog.hu/api/trackback/id/tr422485293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyeg 2010.12.02. 05:55:03

Jaaaj,ezek a kecskék mindig produkálnak vmi meglepőt,amire senki se számít! Már fára mászásról is hallottam! Bevallom pont ezek miatt nincs még kecském...:o(( A lányaim pedig győzködnek már! Nem is értem,h az a nagyon idős házaspár a környékünkön,hogy is boldogul a 2 kecskével már évek óta? Vagy mégsem olyan borzasztó??? Lehet,h csak szeretni kell őket és kész?

kalathor 2010.12.02. 07:27:27

@anyeg:
Szia

Tényleg csinálnak mindíg valamit, de azért érdemes tartani őket. Egyrészt aranyosak, másrészt azért jó az a tej.
Csak arra kell figyelni, hogy ne egyedül legyenek. Olyan, mint a gyerek. Minél több van annál kevesebb a gond. Egyedül nem szeretnek lenni.
Egyébként, ha van nekik egy jól körbekerített rész, akkor nem sok gond van velük.

Szia
süti beállítások módosítása