HTML

Álmom egy tanya:)

Az egészségesebb életről, az állatokról és mindenről, amit tanultam az állatokkal kapcsolatban. Ha te is szeretnél nyugodtabb, kényelmesebb életet élni és teszel is érte, azt hiszem sok hasznos információt találsz itt.

Friss topikok

  • Zoltán Kristóf: Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy aktuáli-e még a kártológépes hirdetése? Nekünk ugyanis van ... (2013.02.06. 08:41) Keresek - kártológép
  • kalathor: Szia A bajom régen is az volt, hogy ahogy öregedett/ért a szappan úgy ment el belőle az illat. De... (2011.07.25. 13:33) Az új szappan
  • anyeg: Jézus!!! Ez rengeteg sok minden! Látom, h azok a hullámok, amik az én fejem fölött szoktak összecs... (2011.07.17. 08:20) Egy hosszú hét
  • AdriennK: Nagyon szép ez a jurta! Szívesen laknék én is egy ilyenben! :-) (2011.07.14. 17:53) Jurta építés
  • anyeg: Annyira szép, én máris beköltöznék egy ilyenbe! Gondolkodás nélkül! Nagyon emberi, emberléptékű... (2011.06.26. 06:56) Jurta képek

Linkblog

Nati ellése

2011.03.14. 20:12 kalathor

 Sziasztok!

 

Ma ismét jelentkezem másodszorra is, mivel Nati ma délután leellett. Képek szintén később lesznek, mivel ő azért annyira nem barátságos, vagyis inkább ijedős kecske és nem akarjuk zavarni őket. 

Két kicsi kecskét hozott világra és javította kicsit az átlagot, mivel egy (gidát)fiút és egy (gödölyét)lányt ellett. Így az eddig idén született kecskék aránya 5-2-re változott a fiúk javára. Nem bántam volna ha két lányt (mivel a lányokat meg szeretnénk tartani)ellik, de így is jó.

Érezzük, hogy megjött a tavasz. Ma délután kimentünk rendet rakni az állatok álltal használt hátsó kertbe. Cirka 3-4 órán keresztül csak a megmaradt szénát és kukorica szárakat égettük. És még nem végeztünk! Úgyhogy a hét végén folytatjuk a dolgot. Egyszer majdcsak kész lesz.

Ma kimentünk Henivel kosárfonáshoz vesszőt szedni. Szerencsére nem messze tőlünk van egy hatalmas terület ahol ilyenek nőnek. Azt mondták a helyiek, hogy anno, amíg foglalkoztak a faluban ilyen dolgokkal onnan szedték a vesszőket. Közben Heni talált egy nagy csomó elszáradt füvet. Ő azt szedte én pedig a vesszőket. Hazajövetel után gyorsan neki is álltam kosarat fonni, de még nem az igazi. Az elmélet (sőt a gyakorlat is csak nem vesszővel)stimt, de nem hajlik úgy a vessző ahogy szeretném. Egyik ismerősöm azt mondta, hogy főzzem meg a vesszőket és akkor jobb lesz. Majd ezt is kipróbálom. Mindenesetre (miután meguntam a kínlódást) a vesszőfonás technikájával csináltam egy szép nagy kokárdát. Igaz az alapja vessző volt, de a fonást gyapjúszálakkal csináltam. Jól sikerült. Ha így hajlana a vessző is gyönyörű dolgokat tudnék csinálni. No majd idővel.:)

Heni a száraz fűből (meg némi nemezből és vesszőből) csinált faliképet és madárijesztőt. Ügyesen csinálta. Tényleg szépek lettek, bár a derékszögekkel meggyűlt kicsit a baja, de ezt javítottuk:).

Mától reklámunk is van a hunory.shp.hu oldal jóvoltából.

További kellemes ünnepet mindenkinek!

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kalathor.blog.hu/api/trackback/id/tr232739516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyeg 2011.03.15. 20:22:34

Gratulálok Natinak! És nektek is a kosárfonáshoz,faliképhez! Hihetetlen,mi-mindent tudtok! Én sem találtam még jó alapanyagot a fonáshoz,nyírfavesszőt,illetve csavart füzet próbáltam,nekem ezek vannak. Nem lettek jók sajnos!

kalathor 2011.03.16. 06:49:33

@anyeg: Szia
Nálunk van kimondottan kosárfonófűz telep. Vagyis volt valamikor, amíg a faluban csináltak ilyet. Egyébként jó volna az alapanyag, csak az aljához nem nagyon akar elég jól hajlani. Meg kellene főzni, mert akkor jobb azt mondják, de arra most nem volt időm...még. Majd kipróbálom azt is.
süti beállítások módosítása