HTML

Álmom egy tanya:)

Az egészségesebb életről, az állatokról és mindenről, amit tanultam az állatokkal kapcsolatban. Ha te is szeretnél nyugodtabb, kényelmesebb életet élni és teszel is érte, azt hiszem sok hasznos információt találsz itt.

Friss topikok

  • Zoltán Kristóf: Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy aktuáli-e még a kártológépes hirdetése? Nekünk ugyanis van ... (2013.02.06. 08:41) Keresek - kártológép
  • kalathor: Szia A bajom régen is az volt, hogy ahogy öregedett/ért a szappan úgy ment el belőle az illat. De... (2011.07.25. 13:33) Az új szappan
  • anyeg: Jézus!!! Ez rengeteg sok minden! Látom, h azok a hullámok, amik az én fejem fölött szoktak összecs... (2011.07.17. 08:20) Egy hosszú hét
  • AdriennK: Nagyon szép ez a jurta! Szívesen laknék én is egy ilyenben! :-) (2011.07.14. 17:53) Jurta építés
  • anyeg: Annyira szép, én máris beköltöznék egy ilyenbe! Gondolkodás nélkül! Nagyon emberi, emberléptékű... (2011.06.26. 06:56) Jurta képek

Linkblog

Mezgerlés

2010.10.15. 20:19 kalathor

Sziasztok

 

Sajnos még mindíg nem volt időm fényképet csinálni a kolbászokról, de nem felejtettem el. Előbb-utóbb sor kerül rá.

Most az időm nagy részét a mezgerlés (gyűjtögetés) teszi ki.  Mivel a termény nagyon drága és időmből éppen kitelik (meghát régen nagyszüleink is csinálták és gondoltam kipróbálom ezt is) nekiindultam a learatott területeknek és elkezdtem gyűjtögetni a napraforgót (mivel a kukoricát sajnos még mindíg nem aratják, de sokáig már nem halogathatják). Meglepően sokat lehet összeszedni belőle. Az első mezgerlésem alkalmával a nagyobbik fiammal együtt szedtünk három kis zsákkal. Igaz ezt már régebben aratták le, így már málott egy kicsit, de ez a magoknak ez mit sem számított. Inkább csak nekem volt kellemetlen a kiütögetésnél, mivel sok apró darab volt benne, így a mai délelőttöm erre ment rá. Kiütögetés és szelelés. Egész tiszta lett. Az állatoknak ízleni fog.

Délután segítettem az egyik ismerősömnek és mivel láttam egy traktort ami kukoricát hozott be, gondoltam szétnézek. Nem találtam meg hol aratták, de ha már kimentem nem jövök haza üres kézzel. Találtam egy nagyon jó helyet (szintén napraforgó), ahol cirka negyed óra alatt szedtem egy hatalmas zsákkal. És nem megázott régi aratásból maradtat. Nemrég arathatták le, így szép egész fejeket sikerült találnom. Holnap reggel megint kimegyek. Jó volna még szedni még vagy 6-7 zsákkal. Annyi nagyjából elég is lenne a télre. Persze utána megint jöhet a piszok (Heninek nem nagyon tetszett az előző sem), amíg kiszedem a magokat.

Este észrevettem, hogy a másik kocának valóm is búgni kezdett. Ha minden oké, akkor holnap kihívom a dokit. Rakja be ezt is. Csak azt nem tudom, hogy hová fogom rakni a kicsiket. De majd ezt is kitalálom és megoldom valahogy.

Látszik a doki előző beavatkozása is. Mármint Natinál (az egyik kecskénél). Valami történhetett, mivel Gabika (a kis bakkecske) eléggé szaglássza. Úgy néz ki jót tett neki az orvosság.

 

No, jó éjszakát mindenkinek!

 

Üdv!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalathor.blog.hu/api/trackback/id/tr712374770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása