HTML

Álmom egy tanya:)

Az egészségesebb életről, az állatokról és mindenről, amit tanultam az állatokkal kapcsolatban. Ha te is szeretnél nyugodtabb, kényelmesebb életet élni és teszel is érte, azt hiszem sok hasznos információt találsz itt.

Friss topikok

  • Zoltán Kristóf: Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy aktuáli-e még a kártológépes hirdetése? Nekünk ugyanis van ... (2013.02.06. 08:41) Keresek - kártológép
  • kalathor: Szia A bajom régen is az volt, hogy ahogy öregedett/ért a szappan úgy ment el belőle az illat. De... (2011.07.25. 13:33) Az új szappan
  • anyeg: Jézus!!! Ez rengeteg sok minden! Látom, h azok a hullámok, amik az én fejem fölött szoktak összecs... (2011.07.17. 08:20) Egy hosszú hét
  • AdriennK: Nagyon szép ez a jurta! Szívesen laknék én is egy ilyenben! :-) (2011.07.14. 17:53) Jurta építés
  • anyeg: Annyira szép, én máris beköltöznék egy ilyenbe! Gondolkodás nélkül! Nagyon emberi, emberléptékű... (2011.06.26. 06:56) Jurta képek

Linkblog

1 hónap

2011.01.05. 09:05 kalathor

Sziasztok!

 

Tudom kicsit régen írtam (1 hónapja), de hát sok minden újdonság nem történik.

Túl vagyunk az utolsó disznóvágáson (hála istennek). Ez már szép nagy disznó volt. Veséje alapján 225 kg. Haverék azt mondják, hogy 210 kg körül volt. Végülis mindegy. Szép nagy volt. Sajnáltam levágni, mert egy németöves kocának való volt. Mindíg megúszta. Elsőként őt akartuk levágni, de egy másikat vágtunk helyette. Aztán mikor megint sorra került volna, búgni kezdett. Így eleve nem lehet levágni (állítólag rossz a húsa), másrészt gondoltam berakatom. De ezt már leírtam ezelőtt is. Mindenesetre nem fogant meg és így elérte őt is a végzete. Érezte, hogy valami nincs rendben. De hát melyik állat nem érzi.

A másik kocám viszont másodszorra megfogant. Így hát március elején várhatjuk az első csapat saját malacokat. Majd rakok fel képeket róluk. Persze, ha közbe nem jön valami.

Ezenkívül nem sok minden történt. Hacsak nem, hogy hoztunk egy rakat fát a fűtéshez, nyúlólat eszkábáltak nekem (egész jól sikerült).

Egy hétig nem voltak itthon a gyerekek (disznóvágás után), így kihasználva az időt kicsit pakolgattunk. Kitakarítottuk az állatokat (bár semmihez semmi kedvünk nem volt), morzsoltunk egy kis kukoricát (mint régen a nagyszüleink, leültünk a szobában a kandalló elé és tv nézés közben morzsoltuk). Majd egy 3/4 hordóval (200 l-es) lett, de még mindíg van vagy 20 zsák ami morzsolásra vár. Majd idővel megcsináljuk. Főleg ha nagy szükség lesz rá.

Többet hirtelen nem tudok írni, így el is búcsúzom. De lassan jön a tavasz és újra jön a sok mesélnivaló.

 

Sziasztok

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kalathor.blog.hu/api/trackback/id/tr342561885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyeg 2011.01.11. 07:05:46

Ennyit morzsolni kézzel,az nem semmi!
Én csak 1-2 vödrönként pötyögtetem! Most meg felfedeztem,h a kis mangalicák mennyire szeretik a csöves kukoricát is! Gyorsan le is álltam a morzsolással!
A kecskékről mesélj vmit légyszi! Nagyon felkeltetted az érdeklődésemet! Azon kapom magam,h kecske oldalakat bújok a neten! Sőt hirdetéseket! Apropó! Neked nincs eladó?

kalathor 2011.01.11. 08:07:17

Szia!

Az a nagy helyzet, hogy 1-2 vödör kukorica az nekem egy daráláshoz is kevés:( Így kénytelen kelletlen többet kell lemorzsolnom. Nálam is kapnak a malacok is a kecskék is csövesen (sőt még a nyulak is), de azt mondják, hogy jobb a darált, mert jobban hasznosítják az állatok, jobban nőnek tőle. Így hát morzsolok és darálok. Mit meséljek a kecsakékről. Most nyugi van egész nap esznek. Mást nem nagyon csinálnak. Most nincs, de tavasszal remélem lesznek eladók (április, május körül). Persze csak akkor, ha Gabika felnőtt a feladathoz és beűzte a lányokat. Remélem, bár ha nem, akkor meg majd tavasszal beűződnek és télen is lesz tej:)
Üdv:L.K.

kalathor 2011.01.11. 08:21:42

Szia.

Mangalicáid, hogy vannak? Van kocád és nálad születtek vagy vetted őket? Már régen ki szerettem volna próbálni a mangalicát (bár azt igazából szabadtartásban szeretném), esetleg cserélhetünk kecskében ha úgy alakul.

Szia

anyeg 2011.01.13. 14:37:12

Október elején születtek a kis "vaddisznók",készen,elválasztva vásároltam őket,rengeteg örömöm van bennük,a nap nagy részében ők is szabadon rohangálnak!
Kecskék dolgában most pl.az érdekelne,igaz-e,hogy nem érdemes fejős kecskét vásárolni,mert nem tűr meg más személyt a fejésnél? Jóval fiatalabb korban kell magunkhoz szoktatni őket?
Én máris szerettem volna elkezdeni a fejést,a sajtkészítést,sőt a szép szappanjaid láttán a kecsketejes szappan is izgat,de leállítottak,h ez nem így megy :o(( csak sorjában... nekem meg minden tegnapra kellene :o)) Kérdésem még,h milyen "kecske-oldalakat" érdemes követni a neten,Te előnyben részesíted vmelyikt?
Köszi előre is!
süti beállítások módosítása