HTML

Álmom egy tanya:)

Az egészségesebb életről, az állatokról és mindenről, amit tanultam az állatokkal kapcsolatban. Ha te is szeretnél nyugodtabb, kényelmesebb életet élni és teszel is érte, azt hiszem sok hasznos információt találsz itt.

Friss topikok

  • Zoltán Kristóf: Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy aktuáli-e még a kártológépes hirdetése? Nekünk ugyanis van ... (2013.02.06. 08:41) Keresek - kártológép
  • kalathor: Szia A bajom régen is az volt, hogy ahogy öregedett/ért a szappan úgy ment el belőle az illat. De... (2011.07.25. 13:33) Az új szappan
  • anyeg: Jézus!!! Ez rengeteg sok minden! Látom, h azok a hullámok, amik az én fejem fölött szoktak összecs... (2011.07.17. 08:20) Egy hosszú hét
  • AdriennK: Nagyon szép ez a jurta! Szívesen laknék én is egy ilyenben! :-) (2011.07.14. 17:53) Jurta építés
  • anyeg: Annyira szép, én máris beköltöznék egy ilyenbe! Gondolkodás nélkül! Nagyon emberi, emberléptékű... (2011.06.26. 06:56) Jurta képek

Linkblog

A vattai porta

2011.07.23. 21:38 kalathor

Sziasztok!

Ma kimentünk Vattára. Gondoltuk megelőlegezzük kicsit Heninek a felvételt és egy nagy utánfutóval (2.5 méter hosszú és 1.2 méter széles) leszállítottunk pár dolgot. Persze van rajta egy olyan magasító, hogy lovat is lehet szállítani rajta (mondjuk nyugodtabban csak pónit, de végülis így is terveztem amikor csináltuk). Szóval felment rá a fél ház. Kiválogattuk azokat a dolgokat, amikre itt nem igazán volt szükség (volt olyan doboz, amit másfél évvel ezelőtt lehoztunk és azóta is bontatlanul hevert a sarokban). Helyünk viszont itt nincs, így gondoltuk jobban elfér ott.

Aztán nekikezdtünk a munkának. Első lépés volt, hogy elkezdtem lekaszálni a nálam nagyobb gazt. Némelyiknek volt olyan törzse, mint egy gyengébb fának. Meg is bántam, hogy nem vittem a machetát. Azzal jobban haladtunk volna. De! Először is elértük, hogy egyáltalán be tudjunk állni a kocsival a portára. Később (kipakolás után) előkerült a kút is, majd a kacsa itató (nagy öntött beton vályu. Egyszer megpróbáltuk négyen kiszedni, de aztán maradt ahol volt. Haver felajánlotta, hogy jön a traktorral, de mondtam neki, hogy jó helyen lesz itt). Következő lépésként el tudunk jutni a nyárikonyhához, majd a garázshoz. Ezután bejutottunk a disznóólak elejéhez is. Itt abbahagytuk. Ahova el kell menni, már menni fog, a többit meg majd rendezik a takarítók (kecskék). Nekik is enni kell valamit.):

Amint megjelentem az egyik barátom (Gyula) kapásból be akart fogni szalmabálákat pakolni utánfutóra, de mondtam neki, hogy majd leközelebb. Nem is komolyan mondta ő. De azért jó volt, hogy gondolt rám (neki meg jó lett volna, ha megyek:)).

Lemértük az ablakokat, ajtókat. Miket kell majd cserélni. Tegnap szereztem nagyon jó áron pár ablakot (vagy 5 db), 1 db erkély ajtót. Hőszigetelt üveggel. Ugyan méretileg nem pont olyan, mint ami kellene (olyan nem is kapható, mivel cca 60 éves házikó, így semmi nem szabvány rajta), de majd alakítunk rajta (vagy a házon). Ilyen szempontból jó, hogy szerkezetileg van kész a ház és a díszítések, csinosítgatás még várat magára. Így nem gond az átalakítás.

Elmentünk hátra is. Megnéztük a legelőnket. Ott az alsó szomszéd legeltetett, így nincs nagy gaz. Lemértük mekkora is lesz a kecskéknek a területe. 70 méter * 40 méter. Ez persze csak a hátsó rész. Az elsőtr is ők fogják karban tartani, csak ott fák és egyebek vannak, így azt ritkán kapják majd meg. Az első rész kb. 45*40 méter. Szóval lesz dolguk.

De legalább nem nekem kell büdösítenem a levegőt a fűnyíróval.

Ki szerettük volna takarítani a kutat is. Ha jönnek az állatok, tudjanak tiszta vizet inni. Sajnos a szivattyúnk egy halk moranásnál több hangot nem adott ki. Mondjuk számítottam is rá egy kicsit, mivel 1.5 éve nem volt bekapcsolva. Így lehet azt is szerelni. A kúttakarítás elhalasztva.

Rengeteg almánk lesz. Van két húsvéti rozmaring almafánk. Csodás illata van az almának és eláll egész télen. Amikor megvettük a házat ősz vége volt így tavasszal vettük észre az almákat és kiderült, hoyg ez a fajta ilyenkor a legjobb. Semmi bajuk nem volt és a hidegtől nagyon kellemesen megpuhult. Körténk is lesz bővel. Abból csak egy fánk van, de azon mindíg sok szokott lenni. És az is téli, úgyhogy mehet a pincébe (végre lesz hová rakni a dolgokat és végre megint lesz pince.

Lassan érik a szilva is. Abbókl is lekvárt kell majd főzni (meg jó volna pálinkát is:))

Hirtelen ennyi. Legközelebb, ha nem felejtem el csinálok képeket is a területről.

 

Sziasztok és jó éjt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalathor.blog.hu/api/trackback/id/tr473092322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása