HTML

Álmom egy tanya:)

Az egészségesebb életről, az állatokról és mindenről, amit tanultam az állatokkal kapcsolatban. Ha te is szeretnél nyugodtabb, kényelmesebb életet élni és teszel is érte, azt hiszem sok hasznos információt találsz itt.

Friss topikok

  • Zoltán Kristóf: Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy aktuáli-e még a kártológépes hirdetése? Nekünk ugyanis van ... (2013.02.06. 08:41) Keresek - kártológép
  • kalathor: Szia A bajom régen is az volt, hogy ahogy öregedett/ért a szappan úgy ment el belőle az illat. De... (2011.07.25. 13:33) Az új szappan
  • anyeg: Jézus!!! Ez rengeteg sok minden! Látom, h azok a hullámok, amik az én fejem fölött szoktak összecs... (2011.07.17. 08:20) Egy hosszú hét
  • AdriennK: Nagyon szép ez a jurta! Szívesen laknék én is egy ilyenben! :-) (2011.07.14. 17:53) Jurta építés
  • anyeg: Annyira szép, én máris beköltöznék egy ilyenbe! Gondolkodás nélkül! Nagyon emberi, emberléptékű... (2011.06.26. 06:56) Jurta képek

Linkblog

A kezdet

2010.10.04. 09:58 kalathor

Sziasztok!

 

Ugyan régen érlelődik bennem a gondolat, hogy leírom az elmúlt 2-3 év történetét. Gondolom sokan járnak abban a cipőben amiben én is jártam anno. Hála Istennek már nyugodtan írhatom, hogy anno, sikerült felhagynom előző élettemel és bár sokan nem értik (többekközött a szülők sem nagyon) jobban érzem így magam.

Néhány infó ami azt hiszem nélkülözhetetlen ahhoz, hogy megértsétek az egész történetet.

Legfontosabb információ az, hogy gyakorlatilag 18 éves koromtól vállalkozóként dolgoztam. Volt vagyonvédelmi, építőipari, informatikai cégem. Természetesen (mint ezt a vállalkozók nagyon jól tudják) van annyi végzettségem, hogy tapétázhatnék vele (ízelítőül: géplakatos, biztonságszervező, kazánfűtő, rendszerinformatikus, ejtőejnyős vizsga, stb).  Végzettségeim jelentős részét vállalkozóként szereztem meg, mivel bármibe kezdtem ilyen vagy olyan végzettség kellett hozzá. Így tanultam egy kicsit és ismét eggyel több papír került a szekrénybe.

2005-től egyszerre nagyon sok munkám lett. Tanítottam, két épület felújjítása tartozott hozzám, vezettem egy kocsmát (ezt írhatnám vendéglátó helynek, de anno is ragaszkodtunk a kocsmához:)), vezettem egy informatikai céget mellette egyetemre jártam. A családomat már nem is nagyon említem, mert rájuk nem nagyon jutott időm. Két titkárnőm volt mégsem volt időm semmire. 

Időközben úgy alakult, hogy a Miskolci házunkat eladtuk és kiköltöztünk Vattára. Itt vettünk egy 5000 m2-es portát sok melléképülettel. Bár a házra sokat kellett rákölteni maga a terület meggyőző volt. Ekkor már motoszkált a fejünkben, hogy növénytermesztéssel (kimondottan gyógy és fűszernövényre gondoltunk) fogunk foglalkozni, de mivel a ház októberben lett megvéve így ráértünk gondolkodni. Persze a házat fel kellett újjítani decemberre, mivel akkor született a második fiam (Bence) és oda akartunk/kellett költöznünk. A házban se villany, se fűtés, se víz, se szennyvíz, se fürdőszoba nem volt. 

No, akkor ráköltöttünk gyorsan az összes pénzünket és semmivel nem lett szebb, viszont lakhatóvá vált. 

Decemberben be is költöztünk, kihúztuk a telet nagy tervezések közepette, mi hova fog kerülni a kertben.

Lassacskán eljött a tavasz is és nekikezdtünk a veteményezésnek. Mivel fogalmunk sem volt, hogy miből mennyit ültessünk (tudniillik én is és a feleségem is bérházban nőttünk fel Miskolc belvárosában) elkezdtünk kérdezősködni. A szomszédok sokat segítettek a dologban a lényeg, hogy bevetettük az egész kertet. Nem szeretném ezt túl hosszúra nyújtani, mivel csak egy mellékága a történetünknek. A lényeg, hogy a gyógy és fűszernövényeink gyakorlatilag nem keltek ki, de paradicsom, uborka, zöldségek egyebek lett annyi, hogy a családnak elég legyen. Igaz (a későbbi években már így csináltuk), ehhez bőven elég lett volna 3500 m2 helyett 200 m2.

A  lényeg, hogy itt jutott az eszünkbe, hogy csak jó lenne egy pár tyúk......


 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalathor.blog.hu/api/trackback/id/tr222343207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása