HTML

Álmom egy tanya:)

Az egészségesebb életről, az állatokról és mindenről, amit tanultam az állatokkal kapcsolatban. Ha te is szeretnél nyugodtabb, kényelmesebb életet élni és teszel is érte, azt hiszem sok hasznos információt találsz itt.

Friss topikok

  • Zoltán Kristóf: Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy aktuáli-e még a kártológépes hirdetése? Nekünk ugyanis van ... (2013.02.06. 08:41) Keresek - kártológép
  • kalathor: Szia A bajom régen is az volt, hogy ahogy öregedett/ért a szappan úgy ment el belőle az illat. De... (2011.07.25. 13:33) Az új szappan
  • anyeg: Jézus!!! Ez rengeteg sok minden! Látom, h azok a hullámok, amik az én fejem fölött szoktak összecs... (2011.07.17. 08:20) Egy hosszú hét
  • AdriennK: Nagyon szép ez a jurta! Szívesen laknék én is egy ilyenben! :-) (2011.07.14. 17:53) Jurta építés
  • anyeg: Annyira szép, én máris beköltöznék egy ilyenbe! Gondolkodás nélkül! Nagyon emberi, emberléptékű... (2011.06.26. 06:56) Jurta képek

Linkblog

Az első nagyobb állatok

2010.10.04. 11:51 kalathor


 

Telt múlt az idő és a feleségemnek elfogyott az anyateje. Tápszert nem akartunk adni a kicsinek (meg hát elég drága is volt) így kis fejszámolás, osztás-szorzás után meghoztuk  a következő döntésünket.

Hozzunk kecskét. Végülis legalább nem kell füvet nyírni. De a feleségem a lelkemre kötötte, hogy csak kiskecskét hozhatok. Elkezdtem nézelődni, leültem a net elé (mobil net ami csak EDGE-n kapcsolódott, tehát tetű lassú volt) és találtam Füzesabonyban. Itt kell hozzátennem azt is, hogy az édesapám nélkül ez nem ment volna. Ugyanis van neki egy Opel Astra Caraván kocsija, ami (mivel ő ekkor nem használta) nálam volt. Szerencsére amikor vette úgy döntött, hogy kombi autót vesz és ez nekem lehetőséget adott arra, hogy lépni tudjak az állatok ügyében (bár érthető okokból ő ezt nem nagyon értékelte).

Nosza egy kis telefonálgatás után beugrottam a kocsiba és meg sem álltam Abonyig. Volt ott sok kecske és nem győztem válogatni. Ugyan az eredeti terv 1 darab kiskecske volt, de gondoltam átlépem a megegyezést és kiválasztottam egy jerkét (lányt) és egy gidát (fiút) Ha jól emlékszem a kettőt vettem meg 9.000 forintért. Gondoltam, ha már van kecske, legyenek utódok is.

Fehérke és Ivánka.

 

Hazavittem őket, persze a család kint várt, hogy lássák az új állatokat. Gyorsan kipakoltam a kecskéket. Szaladgáltak, ugráltak nagyon tetszett mindenkinek. Azt hiszem igazából nem tudtuk mit is vettünk a nyakunkba, de ezt majd később.

A fiú Ivánka lett a leány pedig Fehérke (stillszerűen mivel hófehér szánentáli jellegű kecske).

Ahogy rohangáltak felvetettem, hogy jó jó, van kecskénk, de nincs tejünk. Így gyors megbeszélés után vissza a kocsiba és irány Abony. Akkor vettem meg Fruzsi nevezetű kecskénket 14.000 forintért.

A kilátás...Fruzsival (jobb oldalt) a háttérben

 

Mivel sosem fejtünk kecskét (sőt semmilyen állatot) elmagyaráztattam a hölggyel hogy is kell. Hazavittem Fruzsit és eljött a délután. Nekikezdtünk fejni. Vagyis az asszony, mivelhogy tudtommal ez női munka. Nem kell mondanom, hogy egy csepp tej nemsok annyit sem tudtunk kifejni a kecskéből. Hála Istennek elég türelmes jószág volt, akkor is így hősiesen állta kínlódásunkat. Ismét telefonálgatás, majd a hölgy elmagyarázta Heninek (feleségemnek) is,hogy is működik a dolog. És nem sokra rá megjelent az első tejsugár. Nem tudom már meddig tartott a fejés de biztos több volt, mint fél óra (mostanság egy kecske max fél perc, bár én fejem:)), de a lényeg, hogy a saját tejünket ihattuk. Viszonylag olcsón sikerült kiváltani a bolti tejet és a tápszert.  

 

A kisebbik fiam és Ivánka.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalathor.blog.hu/api/trackback/id/tr442343558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása