HTML

Álmom egy tanya:)

Az egészségesebb életről, az állatokról és mindenről, amit tanultam az állatokkal kapcsolatban. Ha te is szeretnél nyugodtabb, kényelmesebb életet élni és teszel is érte, azt hiszem sok hasznos információt találsz itt.

Friss topikok

  • Zoltán Kristóf: Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy aktuáli-e még a kártológépes hirdetése? Nekünk ugyanis van ... (2013.02.06. 08:41) Keresek - kártológép
  • kalathor: Szia A bajom régen is az volt, hogy ahogy öregedett/ért a szappan úgy ment el belőle az illat. De... (2011.07.25. 13:33) Az új szappan
  • anyeg: Jézus!!! Ez rengeteg sok minden! Látom, h azok a hullámok, amik az én fejem fölött szoktak összecs... (2011.07.17. 08:20) Egy hosszú hét
  • AdriennK: Nagyon szép ez a jurta! Szívesen laknék én is egy ilyenben! :-) (2011.07.14. 17:53) Jurta építés
  • anyeg: Annyira szép, én máris beköltöznék egy ilyenbe! Gondolkodás nélkül! Nagyon emberi, emberléptékű... (2011.06.26. 06:56) Jurta képek

Linkblog

A mindennapi munka

2010.10.05. 12:48 kalathor

Ezekután elkezdődött a mindennapi munka. Naponta kétszer ellátni az állatokat, fejni, takarítani őket. Naponta kaszálni a kecskéknek. Főleg ez volt húzós munka. Aztán gondoltam egyet és kitaláltam, hogy a mögöttünk lévő legelőből leválasztok egy darabot. Neki is kezdtem és megvettem a villanypásztort. Felszereltük Jani haverommal és be is üzemeltük. A baj csak az volt, hogy a kecskéket nem nagyon érdekelte a dolog és továbbfejlesztettük az ötletet. Kihúztunk még két sor zsinórt, de alapjában véve ez sem oldotta meg a gondot, mivel a kecskék továbbra is kimentek. Ezért maradt a kaszálás, meg közben legeltetés. Már nagyon unom, de hát nincs mit tenni, de ha minden igaz jövőhéten jön a széna és akkor nagyrészt azt fognak kapni. Akkor kényelmesebb lesz....csak drágább.

Időközben történt egy kisebbfajta tragédia a faluban az egyik néninél. Elpusztult egy koca disznó, úgy, hogy volt 14 darab kismalaca. De még csak 5 naposak voltak. A néni nem tudta felnevelni őket és így hozzám került mind. Képzeljetek el egy kismalacot ami a tenyeredben kényelmesen elfér. Még nagyon picik voltak. Így hirtelen megint megemelkedtek a kiadások, mert vettem nekik tápot (bár igazából semmit nem ért), így maradtam a kecsketejnél hígítva. Be kellett szereznem egy vályut is, mert amik voltak itthon vályuk , azokat nem érték fel. Szerencsére egy Abádszalóki barátom csinált nekem egyet és az már megfelelt a célnak. Szerencsémre a fele azonnal elkezdett magától enni, így csak a felét kellett cumiztatnom, de hamarosan már mind magától evett (már ami nem hullt el addig). Főztem bele rizst, búzadarát. Ezt nagyon szerették. A gond csak az volt, hogy 3-4 óránként kellett nekik enni adni. Így az  utolsó kajálásuk éjfélkor volt az első fél 5 -5 óra körül (valamit csak kellett aludni) . Közben pedig folyamatosan. De még nagyon kicsik voltak, így kb. két naponta elvesztettem egyet. Az egyik várható volt, mert már amikor elhoztam őket, akkor is elég ramatyul nézett ki. A vége az lett, hogy a 14 malacból 7 maradt meg. Ebből kettőt visszaadtam a néninek és öt maradt nálam. Mostmár szép nagyok. Szépen nőnek és valószínűleg hagyok meg belőlük kocának valót is. Tipikusan azok a malacok amiket fényképeken látni vagy rajzolnak ilyeneket. Gyönyörűek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Már csak 10 darab malac van:(

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az egyiket cumiztatom.

A kecskéknek gyűjtögettem a szénát télire. Össze is jött vagy  három kazal, csakhogy a sok eső miatt mind berohadt, így vennem kellesz a szénát. De legalább az nem annyira drága, mint a termény. Annak nagyon felment az ára, pedig az ismerősöknél annyival nem lett kevesebb a termés, ami indokolná ezt az árat. Legalábbis az ismerősöknél. Persze biztos voltak olyanok akiknek a termés nagy része odalett. Ráadásul a legnagyobb baj nem is az ár, hanem az, hogy nincs is. Jöttek a felvásárlók és elvittek mindet. Még jó, hogy Vattán Gyulának van. Így legalább onnnan tudok hozni.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalathor.blog.hu/api/trackback/id/tr192346525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása