HTML

Álmom egy tanya:)

Az egészségesebb életről, az állatokról és mindenről, amit tanultam az állatokkal kapcsolatban. Ha te is szeretnél nyugodtabb, kényelmesebb életet élni és teszel is érte, azt hiszem sok hasznos információt találsz itt.

Friss topikok

  • Zoltán Kristóf: Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy aktuáli-e még a kártológépes hirdetése? Nekünk ugyanis van ... (2013.02.06. 08:41) Keresek - kártológép
  • kalathor: Szia A bajom régen is az volt, hogy ahogy öregedett/ért a szappan úgy ment el belőle az illat. De... (2011.07.25. 13:33) Az új szappan
  • anyeg: Jézus!!! Ez rengeteg sok minden! Látom, h azok a hullámok, amik az én fejem fölött szoktak összecs... (2011.07.17. 08:20) Egy hosszú hét
  • AdriennK: Nagyon szép ez a jurta! Szívesen laknék én is egy ilyenben! :-) (2011.07.14. 17:53) Jurta építés
  • anyeg: Annyira szép, én máris beköltöznék egy ilyenbe! Gondolkodás nélkül! Nagyon emberi, emberléptékű... (2011.06.26. 06:56) Jurta képek

Linkblog

Ismét egy húzós hét

2010.10.06. 08:11 kalathor

 

Sziasztok!

 

Ismét sikerült egy húzós hetet kifogni. Kicsit összejött minden munka. A vasárnapi napom pihenésnek indult, de elmentem Vattára búzáért. Hoztam is majd 5 mázsát, de közben el kellett hozni a kandallónkat is(jófajta öntöttvas kandalló, van benne vagy 150 kiló). De ha már ott voltam segítettem felpakolni vagy 20 mázsa szenet az egyik haveromnál.

Mire hazaértem már 3 óra körül volt, de még szalmáért kellett mennem, közben választás, utána Füred. Majd visszaadtam a kölcsön utánfutót. 

A hétfő elment. Délelőtt a gyerekkel voltam, meg elkezdtem írni a blogot, délután megbeszélés a nénivel a tanyáról (ezt már leírtam az előzőben) és szólt a haver, hogy beteg a kecskéje. Megnéztem, jól fel volt puffadva. Adtunk neki ecetes vizet szódabikarbónával, de reggelre megdöglött. Sajnálom, szép kecske volt és anno még tőlem vették. Valami rosszat ehetett.

A tegnapi nap is a blog írásával telt (legalábbis a délelőtt), délután mentem a nénihez. Mondta, hogy vannak eladó edényei. Vettem is tőle két darab vajlingot, két nagy lábast, egy nagy zsírosbödönt és egy teknőt. Nagyon esedékes volt már, mivel a disznóvágások kölcsön eszközökkel működnek, de újjonan kifizettem volna érte vagy 50.000-et így meg megúsztam 13.000-ből.

Aki ilyenre vállalkozik, mint én és városi készüljön fel, hogy nagyon keserves dologba fog. Ezt csak abból a szempontból mondom, hogy aki falun nő fel a szülői háttér biztosít minden felszerelést. Megvannak a fazekak, az edények, minden. A városinak ezek nincsenek (általában, de végülis minek is lennének). Ha vannak is nem elég. Nincsenek hordók, nincs daráló, nincs semmi.  És be kell vallanom, hogy nem keveset költöttem ezekre. Nem számolok utána, de biztos, hogy ráment már vagy 2-300 ezer forint. És nem is újjonan vettem őket, bár ezt egy cseppet sem bánom, mivel jobban szeretem a régi dolgokat. Azokat még megcsinálták nem úgy, mint a mostaniakat. Lesz a néninél (jövőhónapban hozom el) egy másik zsírosbödön és egy másik teknő is. Az a teknő (ahogy kiszámolta) 93 éves. Mondjuk látszik is rajta. Már megrágta a szú, meg sérült is pár helyen. Kenyérdagasztó teknőnek használták a nagyszülei. Mindenesetre ha nem is hurkát, kolbászt keverni, de húst belepakolni még jó lesz.

Megjött az állatorvos is. Pillanatok alatt berakta a kocámat (Dalland apának a spermájával. Ez egy holland hibrid fajta, mint megtudtam, mert a nevét nem tudtam megjegyezni, ezért be is írom ide. Innen csak nem tűnik el:))). Így remélhetőleg január vége felé megszületnek az első saját kismalacaim. Ha minden igaz a másik kocát 13.-a körül kellene berakatni. Feltéve, hogy ő is úgy gondolja. Majd kiderül.

Kiherélte a kis malacaimat is. Mondjuk csak kettőt kellett, mert a másik három leányzó.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A malacaink. Most 10 hetesek.

 Megnézte Natit az egyik kecskét is Ő az aki nem akart leelleni). Azt mondta nem lesz gond (úgy néz ki nem kell levágnom). Adott neki egy injekciót és ettől újra kellene kezdődnie a ciklusának. Remélem így lesz.

Egyébként nagyon rendes doki és nem is dolgozik drágán. Az egészért borravalóval fizettem 7.000 forintot. A városi ugye az ottani árakhoz van szokva. És nekem sok kutyám volt, míg városon laktam. Ott egy apró-cseprő dologért is elkértek ennyit. Ehhez képest ez még hasznot is hoz nemsokára (3 hónap, 3 hét, 3nap).

Később, hoztam egy nyúlketrecet. Egyik barátomtól vettem a szomszéd faluban. Nem hittem volna hogy ilyen nehéz. Volt benne vagy 120-130 kiló. De legalább már rendes helyen lesznek a nyulaim. Még azt is ki  kell takarítani. Ma délután esedékes.

Ma jön az egyik barátom Szalókról. Megnézi a villanyt, mert hátul gond van vele és a fejésnél nem lenne rossz, ha látnánk is valamit.

Eladom a tyúkjaim nagy részét. Mostmár ilyen áraknál (és hogy kitojt tyúkok) nem gazdaságos. Nem sok van eladó. Kb. 70 darabot akarok eladni. A többi marad magunknak.

Holnap Pestre megyek, utána visszük a gyerekeket Miskolcra a szülőkhöz. Beviszem a tojásokat, meg a szappanokat utána irány haza futásban, mert el kell látni az állatokat.

Szombaton már jönnek ketten válogatni a tyúkokból. Meg készülni kell a disznóvágásra. Elmosogatni, kitakarítani mindent. 

Vasárnap disznóvágás. Egy 150-160 kilós malac lesz az áldozat. Sajnálom, mert ez az egyik amit én neveltem (ez lógott meg mindíg Vattán). Nem ez volt tervben, de amelyiket akartuk vágni az közben búgni kezdett és azt rakta be a doki tegnap. Annak szerencséje volt, ennek nem. Ennyin múlik.

Nem sok mindent csinálunk belőle. Kis hurka és sok füstöltkolbász meg szalámi. Végre elég  hűvös az idő, hogy meg lehessen csinálni ezeket is.

Vágás után jelentkezek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalathor.blog.hu/api/trackback/id/tr692349950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása