HTML

Álmom egy tanya:)

Az egészségesebb életről, az állatokról és mindenről, amit tanultam az állatokkal kapcsolatban. Ha te is szeretnél nyugodtabb, kényelmesebb életet élni és teszel is érte, azt hiszem sok hasznos információt találsz itt.

Friss topikok

  • Zoltán Kristóf: Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy aktuáli-e még a kártológépes hirdetése? Nekünk ugyanis van ... (2013.02.06. 08:41) Keresek - kártológép
  • kalathor: Szia A bajom régen is az volt, hogy ahogy öregedett/ért a szappan úgy ment el belőle az illat. De... (2011.07.25. 13:33) Az új szappan
  • anyeg: Jézus!!! Ez rengeteg sok minden! Látom, h azok a hullámok, amik az én fejem fölött szoktak összecs... (2011.07.17. 08:20) Egy hosszú hét
  • AdriennK: Nagyon szép ez a jurta! Szívesen laknék én is egy ilyenben! :-) (2011.07.14. 17:53) Jurta építés
  • anyeg: Annyira szép, én máris beköltöznék egy ilyenbe! Gondolkodás nélkül! Nagyon emberi, emberléptékű... (2011.06.26. 06:56) Jurta képek

Linkblog

Tőgyelnek a kecskék :)

2011.02.22. 08:32 kalathor

Sziasztok!

 

Ígértem, hogy írok, így hát nekiültem. Mondtam, hogy sok újdonság lesz, de közben sok minden elmaradt.

Úgy terveztük, hogy hétvégén hozunk disznókat vágni és kettőt vágunk egyszerre, de sajnos el kellett halasztanunk a dolgot.

Így kitaláltuk, hogy hozunk kecskéket. Mivel az előző csapat (a 19 db) el lett adva, gondoltuk feltöltöm az állományt, meg keresünk egy kis pénzt, azzal hogy ezeket is eladjuk, vagy megvárjuk amíg leellenek és akkor külön adjuk el őket. De sajnos ez sem jött össze. A közelebbit elvitték előttünk, a távolabbinak nem tetszett az eladója (telefonban). Sajnos nem kaptunk egyértelmű válaszokat a kérdésekre, így úgy voltam vele, hogy azért nem utazunk 180 km-t. De majd lesz másik csapat.

Egyébként egész héten ezért dolgoztunk. A füredi íjászegyesületnek van egy nagyon jó futója, csak annyi a baj vele, hogy nincs rajta magasító. Úgy meg ugye állatokat szállítani nehézkes. Így nekiálltunk és csináltunk hozzá egy 1 méteres magasítót. Mostmár akár lovat is lehetne benne szállítani. Az egyik helyi barátom jött segíteni, aminek az lett a vége, hogy gyakorlatilag én segédmunkás lettem, ő meg a szakember. Hiába, ő jobban értett a lakatos munkához. Ami egyébként nem meglepő. Bár az eredeti szakmám nekem is lakatos és meg is tudtam volna csinálni, ha muszály (muszály volt), de én nem gyakorlom a szakmát cirka 15 éve. Így hagytam had bontakozzon ki.

Most más. A koca rendezkedik. Szépen csinálja a fészkét. Elvileg (ahogy számoltam) március 2.-ára van kiírva, de lehet már a hétvégén lefial. Majd úgyis tudja, hogy mikor jön el az ideje.

A kecskék is elkezdtek tőgyelni. Tehát 1-2 hét és elleni fognak. Elvileg. A 7 anyából 4 már szépen tőgyel. Ráadásul Nati is köztük van (ő volt állvemhes tavaly) és kíváncsi leszek, mert ő feles búr (F1)  a bakom meg 3/4-es. Szal egy 2/3-osnak kellene lennie belőle. Biztos szép lesz. El is döntöttük, hogy ha jerke lesz (netalántán jerkék) akkor meg is tartjuk a kicsit.

Szóval hamarosan lesz tejcsi is. És végre elindult az új év (amióta falun lakok és állatok vannak, nekem tavasszal indul az év, hiszen ilyenkor születnek az állatok, kibújnak a növények, feléled minden).

Ha alakul valami, írok és ha sikerül elcsípni, a születésekről is teszek fel képeket.

 

Sziasztok

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kalathor.blog.hu/api/trackback/id/tr742678861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyeg 2011.02.23. 05:28:51

Sajnálom,hogy nem sikerült (egyelőre) minden terved maradéktalanul. Én is úgy gondolom,lesz még jobb csapat eladó kecske,hamarosan rátalálsz! :o))
Na de az meg szuper,h elkelt a nagy csapat!
A többi állat pedig ontja a sok szaporulatot,lesz kismalac,kiskecske,tej!!!
Naggggyon jóóóó!!!!
süti beállítások módosítása