HTML

Álmom egy tanya:)

Az egészségesebb életről, az állatokról és mindenről, amit tanultam az állatokkal kapcsolatban. Ha te is szeretnél nyugodtabb, kényelmesebb életet élni és teszel is érte, azt hiszem sok hasznos információt találsz itt.

Friss topikok

  • Zoltán Kristóf: Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy aktuáli-e még a kártológépes hirdetése? Nekünk ugyanis van ... (2013.02.06. 08:41) Keresek - kártológép
  • kalathor: Szia A bajom régen is az volt, hogy ahogy öregedett/ért a szappan úgy ment el belőle az illat. De... (2011.07.25. 13:33) Az új szappan
  • anyeg: Jézus!!! Ez rengeteg sok minden! Látom, h azok a hullámok, amik az én fejem fölött szoktak összecs... (2011.07.17. 08:20) Egy hosszú hét
  • AdriennK: Nagyon szép ez a jurta! Szívesen laknék én is egy ilyenben! :-) (2011.07.14. 17:53) Jurta építés
  • anyeg: Annyira szép, én máris beköltöznék egy ilyenbe! Gondolkodás nélkül! Nagyon emberi, emberléptékű... (2011.06.26. 06:56) Jurta képek

Linkblog

Nati fejése

2011.05.14. 07:46 kalathor

Sziasztok!

 

Nagy nehezen sikerült egy kis időt szakítani az állatokra is. Sajnos nem annyit amennyit szeretnék (meg amennyit kellene). Mindenesetre sikerült leválasztani a kiskecskéket meg Gabikát. Akkor határoztam el, hogy valamit tenni kell, amikor láttam, hogy elkezdi űzni Fruzsit. Az meg nekünk nem túl jó, mivel nem lesz tej. Még így is lehetséges, hogy ősszel megint kiskecskék lesznek. Majd meglátjuk.

Mindenesetre külön portára zártuk Gabikát, meg Nati két kicsinyét, így el lehetett kezdeni fejni Natit is. Az első alkalommal (tegnap reggel) egész jól viselte, de estére már nem tetszett neki annyira a dolog. Én ugye nem voltam itthon és Heni egyedül (50 kg-s nőként) egy cca 50 kg-s kecskét nem nagyon bírt megtartani. Táncolt, rúgkapált, mindent elkövetett, hogy ne lehessen megfejni. Annyira jutott, hogy valamennyit kifejt belőle a földre (meg ahova sikerült), hogy ne kapjon tőgygyulladást. Az előbb, amikor hazaértem gyorsan kimentük és megfejtük. Én ilyen tőgyet még nem láttam. Hatalmas volt és minden lépésnél spriccolt ki belőle a tej. Szegény Nati alig tudott menni úgy tele volt.

Állta is a fejést szépen (biztos nagyon feszítette). Már rég volt olyan, hogy egy fejésnél begörcsöljön a kezem, de most összejött. Mindenesetre sikerült kifejni jól. Nem tudom mennyi jött le róla, de szerintem meglesz az egyik falusi legenda döntve és bebizonyosodik, hogy tényleg létezik 3-4 literes kecske. Szerintem 3-3.5 litert naponta le fog adni. Megérte tavaly kínlódni vele és nem levágni.

Nem mellékesen nagyon finom, erős és édes teje van. Jó sajt lesz belőle:)

 

No megyek aludni, mert reggel ismét menni kell, ma meg még veteményezni, palántázni szeretnénk (vagyis nem szeretnék, de muszály:)).

 

Sziasztok

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalathor.blog.hu/api/trackback/id/tr142902460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása