HTML

Álmom egy tanya:)

Az egészségesebb életről, az állatokról és mindenről, amit tanultam az állatokkal kapcsolatban. Ha te is szeretnél nyugodtabb, kényelmesebb életet élni és teszel is érte, azt hiszem sok hasznos információt találsz itt.

Friss topikok

  • Zoltán Kristóf: Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy aktuáli-e még a kártológépes hirdetése? Nekünk ugyanis van ... (2013.02.06. 08:41) Keresek - kártológép
  • kalathor: Szia A bajom régen is az volt, hogy ahogy öregedett/ért a szappan úgy ment el belőle az illat. De... (2011.07.25. 13:33) Az új szappan
  • anyeg: Jézus!!! Ez rengeteg sok minden! Látom, h azok a hullámok, amik az én fejem fölött szoktak összecs... (2011.07.17. 08:20) Egy hosszú hét
  • AdriennK: Nagyon szép ez a jurta! Szívesen laknék én is egy ilyenben! :-) (2011.07.14. 17:53) Jurta építés
  • anyeg: Annyira szép, én máris beköltöznék egy ilyenbe! Gondolkodás nélkül! Nagyon emberi, emberléptékű... (2011.06.26. 06:56) Jurta képek

Linkblog

Válasz egy kommentre

2011.01.15. 09:08 kalathor

Sziasztok!

 

Úgy döntöttem, hogy ide válaszolok anyeg kommentjére, mivel kicsit hosszúra sikerült a dolog. Álljon itt a komment szövege, hogy mindenki értse miről is van szó:

Október elején születtek a kis "vaddisznók",készen,elválasztva vásároltam őket,rengeteg örömöm van bennük,a nap nagy részében ők is szabadon rohangálnak!
Kecskék dolgában most pl.az érdekelne,igaz-e,hogy nem érdemes fejős kecskét vásárolni,mert nem tűr meg más személyt a fejésnél? Jóval fiatalabb korban kell magunkhoz szoktatni őket?
Én máris szerettem volna elkezdeni a fejést,a sajtkészítést,sőt a szép szappanjaid láttán a kecsketejes szappan is izgat,de leállítottak,h ez nem így megy :o(( csak sorjában... nekem meg minden tegnapra kellene :o)) Kérdésem még,h milyen "kecske-oldalakat" érdemes követni a neten,Te előnyben részesíted vmelyikt?
Köszi előre is!

Szóval:

Nem igaz. Sőt!

Igazság szerint könnyebb is fejős kecskével kezdeni, bár én is tartottam tőle először. Szerintem több gond van egy kiskecskével, mivel fel kell nevelni, aztán beűzetni. Választás után lehet elkezdeni a fejést, ami több problémába ütközik. Első, hogy mivel nem tudja mit is akarsz nem nagyon akarja hagyni. Ilyenkor jót szokott tenni egy kis abrak. Az lefoglalja, ráadásul jót is tesz a tejnek. A takarmánytól több tejet ad, mintha csak simán legelne. Másik probléma, hogy ilyenkor még általában elég kicsi a tőgye így nehéz fejni. Szerintem nyugodtan vehetsz fejős kecskét, csak kérdezd meg, hogy szokták fejni. Oldalról vagy hátulról. Amelyiket megszokta azt fogja engedni. De, ha elfelejted megkérdezni sincs gond, észre fogod venni melyiket szereti. Kis abrak elé (árpa, kis kukorica, zab) és szépen hagyni fogja. Arra figyelj (de ezt úgysem fogod még tudni), hogy eladják fiatal kecskeként a vénet is. A korát a fogáról lehet megállapítani (de ez sokszor nem egyszerű). Engem is vertek már át. Vettem egy kecskét 3 gidájával. Felnevelte őket, aztán elapasztotta a tejet a végén már fel sem akart állni. Le kellett vágni. A szívével volt baj, meg azzal, hogy már öreg volt. De végülis az öreg (aki eladta) megszabadult tőle és én sem jártam rosszul, mivel a 3 gida kiadta a teljes vételárat és maradt még egy rakás hús. Szóval plusszba zártam ezt az üzletet is.

Egyébként lassacskán esedékes lehet venni kecskét. Február végén, március elején már adnak el gidákkal fejős kecskét. Onnan 8 hét és választhatos őket és a tej végre a tiéd lesz:)

Egyébként ha megnézed a fogát 1 évesen a középső két fogát cseréle (alsó állkapocs veled szembe lévő 2 fog), 2 évesen a mellette lévő kettőt, 3 évesen az amellett lévő kettőt. Észre lehet venni, hogy nagyobbak a fogak. A gond ezután van, mert már nincs mit cserélnie és a hátsó fogak kopásán lehetne látni, hogy milyen idős is lehet. Legalábbis nekem így magyarázták, de mondom nekem se mindíg sikerül.

Én is úgy vagyok a dologgal, hogy tegnapra is késő, de annyi pénz a világon nincs amit el lehetne költeni. Szépen lassan azért a falusi élet lekoptatja rólam a kapkodás mázát és határozottan türelmesebb lettem, mint városon voltam. De az is lehet, hogy öregszem:)

A sajthoz azért egy kecske kevés lesz. Az az igazság, hogy úgyis megisszátok a tejet, meg kell palacsintának, esetleg túrónak. Így legalább 2-3 kecske nem árt a sajthoz. Arra is érdemes figyelni vételnél (bár ez rajtad nem nagyon múlik), hogy mennyi tejet ad a kecske. Minden eladó azt mondja, hogy 3.5-4 litert ad, de ilyet én még nem láttam. Már-már kezdem városi (vagyis falusi) legendaként kezelni, bár van pár megbízható ismerősöm, akik állítják, hogy volt nekik ilyen kecskéjük. Az enyémek abrakkal adnak átlag 2.5-3 litert adnak naponta. Én 6 liter tejből szoktam csinálni a sajtot. Az lead kb. 70-80 dkg sajtot. Az már használható mennyiség.

A szappan sem egyszerű. Még a leírtakkal együtt sem. Kell hozzá egy kis szerencse és egy adag rutin. De sok sikert hozzá. Egyébként tej nélkül is megcsinálhatod, még úgy is sokkal jobb, mint a boltiak.

Kecske oldalakat már nem nagyon nézegetek, de amikor néztem, akkor ha jól emlékszem a Miért pont kecske? oldalról sok infót kaptam. A címét nem tudom, de a google biztos kidobja.

 

Egyébként elkészült az első nemez papucsom is. A kisebbik fiamnak csináltam benti paucsnak.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tisztán nemezből készült papucs és csúszásgátlónak bőrt vartam az aljára.

Nem mellékesen került hozzánk egy új kutyus is. Egy 6-7 ketes pulikutya. Lyányka a lelkem. Ezúton is köszönet Patakiné Juhász Anitának a kiskutyáért (ingyen kaptam). Ha esetleg kell valakinek még van neki 2 darab 8 hónapos szukakutyája. Nagyon szépek. Ingyen elvihető. Ha kell, írjatok kommentbe és összehozom a megbeszélést.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ő Csente. Sajnos a képek nem túl jól sikerültek, de majd később úgyis kerülnek fel még róla képek.

 

Sziasztok 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kalathor.blog.hu/api/trackback/id/tr892585039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyeg 2011.01.16. 14:21:05

Nagyon-nagyon köszönöm a megnyugtató infókat!
Sokat segítettél,a fejésben is léptem így egyet általad,meg a kormeghatározásban!
Ez a nemezpapucs gyönyörű,nagyon klassz lett!
A kutyus meg! Tünemény!
Ma egész nap fát metszek (még csak az akácokat),annyira gyönyörű tavaszi az idő!
Neked is szép napot,gyors tavaszodást! :o))

kalathor 2011.01.16. 15:48:18

Szia

Az akácot a kecskék is nagyon szeretik. Ha lesz kecskéd vághatsz nekik hajtásokat. Ha meg hozzáférnek akkor megmetszik ők azt:) Egyébként azért eszik, mert az akácban a legmagasabb természetes szeléntartalom. És az nekik nagyon kell.

Üdv:L.K.
süti beállítások módosítása